Статия
Ако пътувате за Сърбия
Асоциация Активни потребители започна осъществяването на проект за подобряване възможностите за трансгранично пазаруване със Сърбия.
Проектът се нарича “Балкански потребителски мост” и има за основна цел повишаване на жизнения стандарт и доверието на потребителите от граничния район, като се възползват от предимствата на през граничното пазаруване. Това ще се случи като се установи мрежа между потребителските организации в България и Сърбия, основана на добрите европейски практики. По този начин ще се даде възможност на сръбските потребителски организации, част от проекта, да повишат капацитета си по отношение на правата на потребителите, предвидени на европейско ниво, използвайки опита на асоциация „Активни потребители”.
В рамките на проекта ще се проведат три сравнителни изследвания и ще се представи актуална информация за цените на идентични стоки в България и Сърбия. Освен това ще се осъществява непрекъснато съдействие на потребителите при възникнали проблеми, свързани с пазаруване в другата държава, чрез специално открити потребителски центрове.
Проучване на цените
Ако живеете в Ниш и сте се замисляли дали не можете да разгледате част от забележителностите в София за един ден и на връщане да купите някои стоки от супермаркетите в София, то със сравнителните изследвания, които правим, ще ви съдействаме да установите дали ще ви излезе по-евтино. Проучването информира за цените, разходите за пътуване, тарифите, условията за внос на стоки и връщането на ДДС от съседната държава.
Така например, първото ни проучване установи, че в категорията на хранителните продукти по-ниски в Ниш са цените на захар, яйца, краве сирене, кетчуп и доматено пюре, кори за баница, шоколад и бисквити. От нехранителните стоки по-изгодно можете да си напазарувате прах и омекотител за пране. Проучването установява също, че в Ниш можете да ползвате по изгодно и зъболекарски и козметични услуги.
Пълният текст на проучването ще намерите на:
www.aktivnipotrebiteli.bg > Други > Пазаруване в Сърбия > Сравнително изследване на цените
|
Съдействие на потребители
Ако пътувате в Сърбия и имате потребителски проблем, може да се свържете с нас за съдействие. Ние приемаме сигнали от български граждани и помагаме за разрешаване на спорове със сръбски търговци с помощта на нашите партньори – потребителски организации в Сърбия.
Какво трябва да направя?
- Напишете жалба в свободен текст
- Приложете копия от всички свързани с проблема документи – касови бележки, договори, гаранционни карти и т.н.
- Изпратете ни я по имейл, по пощата или лично в някой от офисите ни.
Колко струва съдействието?
Услугата е напълно безплатна
В какъв срок се решава жалбата?
Няма формални срокове, но във ваша полза е да не отлагате дълго подаването на сигнал, тъй като колкото по-бързо успеем да осъществим контакт с търговеца, толкова по-голям е шансът проблемът ви с определена стока да се реши.
Нашите партньори
Център за защита на потребителите ФОРУМ – Ниш, Сърбия е учреден през 2002 г. Основатели на центъра са професори и асистенти от Университета в Ниш. Основната цел на организацията е защита на индивидуалните и колективните потребителски интереси. Асоциацията създава и разпространява редица материали в помощ на потребителите, както и осъществява консултации и информиране за потребителските права. Акцентът в работата на центъра пада върху 8 основни права на потребителите: задоволяване на основните потребности, право на сигурност, право на информация, право на избор, право на изслушване, право на глас, право на обезщетение, право на образование, право на здравословна околна среда. Център ФОРУМ има опит в изпълнението на редица проекти в сферата на защитата на потребителите.
http://www.forum-nis.org.rs/
|
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous