Според статистиките на ЕС 34 млн. европейски граждани не са имали възможност да затоплят изцяло своите домове през 2018 година. Тази концепция е позната като „енергийна бедност“ и може да се отнася за липса на достъпни цени или достъп до енергия за осветление, готвене, охлаждане на дома или използване на домашни уреди.
За съжаление продължаващата енергийна криза, подхранена от глобалната „жажда“ за газ, най-вероятно е довела до значително увеличение на тези числа. В отговор на това потребителските организации в Европа създадоха горещи линии и бюра, чрез които да съветват потребителите как да се справят с енергийната бедност.
Проектът STEP, който се изпълнява от 2019 г., помогна на участващите организации да подобрят своите възможности за разбиране и справяне със специфичните проблеми на потребителите във връзка с енергийната бедност. Част от проекта е всяка организация да създаде специална телефонна връзка, по която потребителите да могат да се обаждат и да получават съвети как да оптимизират сметките си за ток. Консултациите са насочени към индивидуалните нужди на потребителя и включват съвети как да пестят енергия, как да четат касовите бележки, как да кандидатстват за социални услуги, дали отговарят на условията за безвъзмездна помощ за подобряване на енергийната ефективност на техния дом и как да сменят своите енергийни доставчици.
Досега Българската национална асоциация „Активни потребители” (БНААП) е извършила над 300 консултации в България и е провела множество семинари за уязвимите потребители. Също така сме обучили 132 консултанти по темата за енергийна ефективност, които участваха на проведените на 09.04 2021 г., на 13.04.2021 г. и на 12.05.2021 г. семинари. Обучените съветници по енергийна ефективност са представители на БНААП, на неправителствени организации (NEFFECT, SOFENA, GREENPEACE, Фондация „Саворе“) представители на читалища, общини и държавни институции. Така се създаде мрежа от съветници за формиране сред потребителите на енергийно ефективно потребление, в това число и сред потребителите от ромската общност. На тези обучения се обсъдиха насоки как да се подпомагат потребителите при вземане на информирани решения относно техните енергийни разходи; за избор на мерки за енергийна ефективност на своите жилища.
След като в следствие на пандемията от COVID-19 бяхме принудени да спрем семинарите и консултациите на място, участниците в STEP създадоха онлайн модули за консултантите относно енергийната бедност. Въпреки това уязвимите потребители често страдат от „цифрово разделение“, което означава, че може да нямат редовен достъп до интернет или подходящите технологии. Телефонната линия и семинарите си останаха най-популярните опции за потребителите.
„Състоянието на сградите, цените и доходите са трите основни фактора за енергийна бедност“ заяви Богомил Николов от Българска национална асоциация „Активни потребители“ пред БНР. “Приоритет е подпомагането на доходите, а не толкова коригирането на цените, защото това невинаги е възможно, а понякога дори е опасно.“
Ако желаете консултация за Вашите енергийни проблеми в България, можете да се обадите в Българската национална асоциация „Активни потребители” на телефон: +359 02 989 0106 или ни пишете на info[at ]aktivnipotrebiteli.bg.
Енергийната криза - съвети за затруднени потребители
Активни потребители предоставя консултации за енергоспестяване без инвестиране на средства.
Според статистиките на ЕС 34 млн. европейски граждани не са имали възможност да затоплят изцяло своите домове през 2018 година. Тази концепция е позната като „енергийна бедност“ и може да се отнася за липса на достъпни цени или достъп до енергия за осветление, готвене, охлаждане на дома или използване на домашни уреди.
За съжаление продължаващата енергийна криза, подхранена от глобалната „жажда“ за газ, най-вероятно е довела до значително увеличение на тези числа. В отговор на това потребителските организации в Европа създадоха горещи линии и бюра, чрез които да съветват потребителите как да се справят с енергийната бедност.
Решения за борба с енергийната бедност или Solutions to Tackle Energy Poverty (STEP) е финансиран от ЕС Horizon 2020 проект, който се управлява от Европейската организация на потребителите и техните партньори в Европа.
Проектът STEP, който се изпълнява от 2019 г., помогна на участващите организации да подобрят своите възможности за разбиране и справяне със специфичните проблеми на потребителите във връзка с енергийната бедност. Част от проекта е всяка организация да създаде специална телефонна връзка, по която потребителите да могат да се обаждат и да получават съвети как да оптимизират сметките си за ток. Консултациите са насочени към индивидуалните нужди на потребителя и включват съвети как да пестят енергия, как да четат касовите бележки, как да кандидатстват за социални услуги, дали отговарят на условията за безвъзмездна помощ за подобряване на енергийната ефективност на техния дом и как да сменят своите енергийни доставчици.
Досега Българската национална асоциация „Активни потребители” (БНААП) е извършила над 300 консултации в България и е провела множество семинари за уязвимите потребители. Също така сме обучили 132 консултанти по темата за енергийна ефективност, които участваха на проведените на 09.04 2021 г., на 13.04.2021 г. и на 12.05.2021 г. семинари. Обучените съветници по енергийна ефективност са представители на БНААП, на неправителствени организации (NEFFECT, SOFENA, GREENPEACE, Фондация „Саворе“) представители на читалища, общини и държавни институции. Така се създаде мрежа от съветници за формиране сред потребителите на енергийно ефективно потребление, в това число и сред потребителите от ромската общност. На тези обучения се обсъдиха насоки как да се подпомагат потребителите при вземане на информирани решения относно техните енергийни разходи; за избор на мерки за енергийна ефективност на своите жилища.
След като в следствие на пандемията от COVID-19 бяхме принудени да спрем семинарите и консултациите на място, участниците в STEP създадоха онлайн модули за консултантите относно енергийната бедност. Въпреки това уязвимите потребители често страдат от „цифрово разделение“, което означава, че може да нямат редовен достъп до интернет или подходящите технологии. Телефонната линия и семинарите си останаха най-популярните опции за потребителите.
„Състоянието на сградите, цените и доходите са трите основни фактора за енергийна бедност“ заяви Богомил Николов от Българска национална асоциация „Активни потребители“ пред БНР. “Приоритет е подпомагането на доходите, а не толкова коригирането на цените, защото това невинаги е възможно, а понякога дори е опасно.“
Ако желаете консултация за Вашите енергийни проблеми в България, можете да се обадите в Българската национална асоциация „Активни потребители” на телефон: +359 02 989 0106 или ни пишете на info[at ]aktivnipotrebiteli.bg.
Активни потребители предоставя консултации за енергоспестяване без инвестиране на средства.
Според статистиките на ЕС 34 млн. европейски граждани не са имали възможност да затоплят изцяло своите домове през 2018 година. Тази концепция е позната като „енергийна бедност“ и може да се отнася за липса на достъпни цени или достъп до енергия за осветление, готвене, охлаждане на дома или използване на домашни уреди.
За съжаление продължаващата енергийна криза, подхранена от глобалната „жажда“ за газ, най-вероятно е довела до значително увеличение на тези числа. В отговор на това потребителските организации в Европа създадоха горещи линии и бюра, чрез които да съветват потребителите как да се справят с енергийната бедност.
Решения за борба с енергийната бедност или Solutions to Tackle Energy Poverty (STEP) е финансиран от ЕС Horizon 2020 проект, който се управлява от Европейската организация на потребителите и техните партньори в Европа.
Проектът STEP, който се изпълнява от 2019 г., помогна на участващите организации да подобрят своите възможности за разбиране и справяне със специфичните проблеми на потребителите във връзка с енергийната бедност. Част от проекта е всяка организация да създаде специална телефонна връзка, по която потребителите да могат да се обаждат и да получават съвети как да оптимизират сметките си за ток. Консултациите са насочени към индивидуалните нужди на потребителя и включват съвети как да пестят енергия, как да четат касовите бележки, как да кандидатстват за социални услуги, дали отговарят на условията за безвъзмездна помощ за подобряване на енергийната ефективност на техния дом и как да сменят своите енергийни доставчици.
Досега Българската национална асоциация „Активни потребители” (БНААП) е извършила над 300 консултации в България и е провела множество семинари за уязвимите потребители. Също така сме обучили 132 консултанти по темата за енергийна ефективност, които участваха на проведените на 09.04 2021 г., на 13.04.2021 г. и на 12.05.2021 г. семинари. Обучените съветници по енергийна ефективност са представители на БНААП, на неправителствени организации (NEFFECT, SOFENA, GREENPEACE, Фондация „Саворе“) представители на читалища, общини и държавни институции. Така се създаде мрежа от съветници за формиране сред потребителите на енергийно ефективно потребление, в това число и сред потребителите от ромската общност. На тези обучения се обсъдиха насоки как да се подпомагат потребителите при вземане на информирани решения относно техните енергийни разходи; за избор на мерки за енергийна ефективност на своите жилища.
След като в следствие на пандемията от COVID-19 бяхме принудени да спрем семинарите и консултациите на място, участниците в STEP създадоха онлайн модули за консултантите относно енергийната бедност. Въпреки това уязвимите потребители често страдат от „цифрово разделение“, което означава, че може да нямат редовен достъп до интернет или подходящите технологии. Телефонната линия и семинарите си останаха най-популярните опции за потребителите.
„Състоянието на сградите, цените и доходите са трите основни фактора за енергийна бедност“ заяви Богомил Николов от Българска национална асоциация „Активни потребители“ пред БНР. “Приоритет е подпомагането на доходите, а не толкова коригирането на цените, защото това невинаги е възможно, а понякога дори е опасно.“
Ако желаете консултация за Вашите енергийни проблеми в България, можете да се обадите в Българската национална асоциация „Активни потребители” на телефон: +359 02 989 0106 или ни пишете на info[at ]aktivnipotrebiteli.bg.