Обществен отзвук от теста на майонезите
"Докато държавни чиновници обясняват колко е трудно да се контролира необятният пазар на храни, малката неправителствена Асоциация "Активни потребители" върши повече работа от цялата мощна държавна армия на БАБХ"
Из коментар във вестник Сега
"Преди години си направих експеримент - оставих на прозореца отворена майонеза за една седмица през лятото. /всеки може да го пробва/. Оказа се, че нищо живо не се интересува от нея... Мухи, мравки, пчели, нито една земна твар не я възприема като хранителен продукт."
Читател на Капитал
"Какво още има в една майонеза, избрана на случаен принцип. Потребител забелязва, че на етикета са описани повече от 20 съставки, сред които екстракт от паприка и ксантанова гума. По думите на Малина всичко е толкова ситно написано, все едно са условия на банка."
Из репортаж на БТВ
"А намекът, че асоциацията едва наскоро е предизвикала медиен интерес изобщо не отговаря на истината. Тия пичове работят повече от 15 години и медиите редовно обръщат внимание на техните тестове поне от 10 години насам. Изглежда само вие не сте чували за тях."
Читател на CLUBZ
"Без яйца, с много нишесте и вода – що е то? Майонеза!"
Заглавие гатанка в dnes.bg
"Да си развихрим въобръжението тогава. Може например да сложим в олиото домати, краставици и сирене – майонеза ще е! Ако добавим и ракия, ще намалим водното съдържание, защото в ракията се намират и други съставки като грозде, сливи, ябълки, круши, кайсии – да не се отвличаме, че почва да се появява един гъделичкащ сърбеж в гърлото. Можем в олиото да сложим и червен пипер – ще сгъстим „майонезата“ и ще си я мажем на филийка. Няма да е като филия с мас, но премиерът все пак е имал по-различен живот. Можем към олиото да добавим и малко пясък – или пък чакъл. За водата е ясно – даже не 80%, ами направо 99%. Водата е полезна – хидратира ни, а идват горещи дни и не трябва да позволяваме кръвта ни да се сгъстява, защото следват неприятни последици за мозъка."
Из коментар в actualno.com
Ако все още не сте се запознали с резултатите от теста на 16 марки майонеза, можете да го направите на Интернет страницата на Активни потребители.
КЗК санкционира "Аларик кепитъл" за нелоялна конкуренция
Комисията за защита на конкуренцията глоби финансовата компания "Аларик кепитъл" за нелоялна конкуренция спрямо "Райфайзен асет мениджмънт" (РАМ). Двете дружества са конкуренти на пазара на взаимни фондове.
"Аларик кепитъл" е изпращал имейли до клиенти на РАМ, в които твърди, че условията по фонда "Райфайзен - Активна защита" (РАЗ) се разминават с действителността, с което се създава впечатление за по-високи инвестиционни разходи. В същото време се отправя предложение до адресатите на писмата да се запознаят с продуктите, предлагани от "Аларик кепитъл" като алтернатива на описаните продукти на РАМ.
КЗК налага глоба на "Аларик кепитъл" за нелоялна конкуренция , която е 4% от оборота му за миналата година, или 4960 лв.
Везни и теглилки не отговарят на изискванията
За първите 5 месеца на 2016 г. Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) е извършила проверки на 2 213 везни в 1 474 обекта в търговската мрежа и е открила 264, които не отговарят на изискванията. От тях 7 везни са от неодобрен тип.
За същия период са проверени 338 обекта, функциониращи на територията на пазари и тържища, в които е установено използването на 413 везни и теглилки, от които 31 везни (около 8 % от проверените) са без валиден знак за проверка.
По жалби и сигнали на граждани, са проверени 19 обекта в търговската мрежа. За общо 8 везни е установено несъответствие с изискванията – използвани са без валидни знаци за последваща проверка. Извършени са проверки и на 13 обекта, функциониращи на територията на пазари и тържища, в които се използват общо 13 везни, за 9 броя е констатирано, че не отговарят на законовите изисквания.
Кампания „Безопасно лято“ на ДАМТН
Обект на проверките, извършени от ДАМТН, са водни играчки и слънчеви очила. От държавната агенция са проверили 80 търговски обекта и 210 вида продукти. В резултат да регистрирани 58 вида продукти, като по-голям относителен дял (близо 80%) са несъответстващите слънчеви очила. Издадени са заповеди за ограничаване на разпространението на 41 вида слънчеви очила и 6 вида играчки, поради опасност за потребители. |