За какво да внимаваме при застраховане
Може ли застраховател да откаже да плати обезщетение? Ще ви запознаем с най-честите грешки, които потребителите допускат, поради които застрахователите отказват изплащане на обезщетение.
Основание за отпадане на застраховка „Каско” на превозно средство от страна на застрахователната компания може да бъде:
- Напускане на мястото на ПТП, без да се уведоми КАТ;
- Претенции за стари щети, несъобщени навреме;
- Ако автомобилът е управляван от неправоспособен водач и е настъпило ПТП.
В случай на кражба на автомобила трябва да знаем, че трябва да се представят всички заключващи устройства, посочени в полицата. Ако собствеността на автомобила не е изяснена или същият се издирва в друга държава застрахователите могат да откажат да покрият застраховката. Също така основание за отпадане на застраховката се явяват:
- Когато малкият и/или големият талон е оставен в автомобила при кражбата или е бил откраднат/изгубен преди инцидента и застрахователят не е бил уведомен своевременно за това. Същото се отнася и за ключовете на автомобила;
- Ако не е бил поставен имобилайзер, когато това се изисква от застрахователя;
- Ако автомобилът не е бил представен за оглед при сключване/подновяване на застраховката;
ВАС потвърди наложена санкция на eMAG
Върховният административен съд (ВАС) потвърди наложена санкция на „Данте Интернешънъл” СА от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) в размер на 137 887 лв. за нелоялно привличане на потребители. Припомняме, че санкцията беше наложена преди две години заради провеждането на рекламна кампания под надслов „Спечели екскурзия до Канарите” - организирана и рекламирана игра (томбола) на онлайн магазина www.emag.bg.
Участието в играта, проведена в периода 28.07-17.08.2014 г., е обвързано с покупка на минимална стойност от 100 лева от онлайн магазина eMAG. Стойността на екскурзията според регулатора надвишава значително цената на продавания продукт според разрешения по закон праг.
По този начин се увреждат интересите на конкурентите, поради което тези способи за привличане на клиенти са недопустими и се санкционират.
В решението си, Върховният административен съд изцяло потвърждава изводите за наличие на нарушение на КЗК.
Нужен е по-строг контрол на емисиите
В началото на месеца Европейският парламент прие доклада на анкетната комисия за скандала с емисиите на коли. Според него повечето държави-членки на ЕС не са предприели необходимото, за да попречат на производителите на коли да манипулират тестовете за емисии. Те са предпочели да изкарат на преден план интересите на националната автомобилна индустрия, пред тези на хората и чистотата на въздуха.
Смята се, че Фолксваген и други производители са използвали компютърен софтуер, за да заблудят за количествата вредни газове, изпускани във въздуха от техните модели. Програмата е била способна да разбере кога се измерват емисиите от автомобила и временно да намали мощта на двигателя, а оттук и емитираните газове. На пътя същата кола би могла да изпуска до 40 пъти повече вредни емисии.
Парламентът предлага тестовете да се провеждат в различни условия от реалния живот и да не са строго фиксирани, а да съдържат някои променящи се елементи, за да бъде по-трудно манипулирането им. |