Фалира един от големите български туроператори
През седмицата стана ясно, че „Алфатур“ АД, „Алфамарина БГ“ ЕООД и „Алфамарина“ ЕООД са подали молби в Софийски градски съд за откриване на производства по несъстоятелност. Към днешна дата те са вписани в Националния туристически регистър и имат действащи застраховки.
От Алфатур обявиха, че пътуванията на всички хора, които в момента се намират зад граница, са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети за връщане или отказ за настаняване по хотели.
Закупилите пакетни пътувания могат да се обърнат за въстановянате на сумата към застрахователя – „Евроинс”АД, с който фирмите са сключили „застраховка професионална отговорност”. Необходимите документите, които клиентите на "Алфатур" АД следва да попълнят и представят в офис на дружеството са:
- уведомление за щета по образец на "Евроинс" АД
- заверено за вярност с оригинала копие на договора с "Алфатур" АД
- разходни документи: фактури, касови бонове, квитанции, извлечения от банкови сметки и други.
Претенциите за обезщетение могат да се подават в офисите на "Евроинс" АД или по електронен път на имейл: [email protected]
Допълнителна информация и указания можете да получите на телефон 02/4895443 или 0700 17 241 в работно време от понеделник до петък.
Внимавайте за търговските трикове по празниците
В днешно време търговците измислят все повече трикове, с които да привличат вниманието на клиентите. С наближаващите празници трябва да бъдем по-внимателни, за да не се подлъгваме лесно. Ето и няколко от най-използваните, за които да внимавате:
- Замисляли ли сте се защо цената е 9.99 лева, а не 10 лева? Това е трик на ценообразуването, чрез който подсъзнателно възприемаме, че 9.99 е по-близко до 9 отколкото до 10, макар разликата да е само 1 ст.;
- Всеки по-голям магазин подбира и музика, която да ви накара да се чувствате приятно и да не искате да излезете;
- В хранителните магазини основните храни като хляб, яйца и мляко се поставят в дъното, като по този начин приканват посетителите да преминат през целия магазин, за да може да стигнат до тях, а може би да купят още нещо по пътя си;
- При подредбата на стелажите, на нивото на очите и на ръцете, се поставят по-скъпите стоки. По-евтините (по-изгодни за потребителя) стоят на по-труднодостъпни места – на нивото на краката и над нивото на главата ни;
- До касите се разполагат дребни изкушения, които да ни подканят, докато чакаме да закупим от тях импулсивно;
- Често шрифтовете, формите и цветовете на опаковките ни насърчават за инстинктивни и импулсивни покупки;
Гише на пътника
До ноември в Европейския потребителски център - България са подадени 1233 оплаквания. 208 от тях са свързани със закъснели полети или загубен и забавен багаж. За да помогне на хилядите заминаващи и пристигащи за празниците, Европейски потребителски център - България организира на 28 декември 2016г. от 10 часа „Гише на пътника“ на Терминал 2 на Летище София в салон заминаващи с много полезна информация за справяне с проблемите по време на път. В рамките на мероприятието ще бъдат предоставяни безплатни консултации и информационни материали на пътуващите.
Играчки свързани с интернет шпионират децата
Можете ли да си представите, че любимата играчка на вашето дете е шпионин под прикритие? Норвежкия съвет за защита на потребителите извърши проучване на условията и техническите характеристики на избрани модели интернет играчки. Резултатите разкриват сериозно незачитане на правата на децата на личен живот и сигурност.
Норвежкият съвет на потребителите поде кампания, към която се присъединиха потребителски организации от Европа и САЩ, които вече са внесли множество жалби до съответните национални органи срещу свързани играчки от марките My Friend Cayla и i-Que за нарушаване на правата на детето на личен живот и отсъствието на защита на потребителите.
Търговски вериги и онлайн магазини в Белгия, Испания и Холандия вече изтеглиха тези продукти от своите магазини. |