Nestle изтегля от България и Румъния партида Aloma
Nestle България изтегля доброволно от пазарите в България и Румъния партиди Aloma Тирамису 900 мл с номера 61166535 и 61626535, поради съмнения за попадане на външен алерген по време на производството.
По време на производството на засегнатия сладолед служители във фабриката за сладолед на Нестле България в гр. Варна откриват парчета от недекларирани ядки върху ситото, пресяващо една от суровините, използвани при производството на продукта. Партидата е незабавно унищожена, a като допълнителна предпазна мярка е взето решение за доброволно изтегляне на партидите, за да се изключи всякаква вероятност недекларираният алерген да присъства в изделието на пазара.
Решението за доброволното изтегляне е съгласувано с Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ). Други продукти и партиди не са засегнати.
Всички потребители могат да се свържат с консуматорската линия на компанията (телефон 0800 1 6666) и на www.nestle.bg.
Какво четем на етикета
Повечето потребители обръщат внимание единствено на надписите „Най-добър до...“ или „Използвайте преди…“ определена дата върху етикетите на храните. Това се установява в доклад за разбирането на потребителите на информацията върху етикетите на храните и тяхното влияние върху избора им публикуван от Агенцията за хранителни стандарти във Великобритания. Твърде малка част от хората четат съдържанието на продукта, който купуват. Интерес върху етикетите на хранителните стоки проявяват най-вече потребители, които са на диета или имат специфични алергенни изисквания към храната си. В редки случаи се наблюдава етикетите да бъдат щателно четени, когато продуктите са нови или непознати за потребителите. Като причини за това са изведени рутинното купуване и познаване на продуктите, неправилното тълкуване на етикетите, както и сложността им за някои от участващите в проучването.
Навици при пазаруване:
- Повторните покупки на продукти се считат за „изпитани“;
- Онлайн купувачите са по-малко склонни да четат етикетите от пазаруващите в магазина. Интересното е, в онлайн пространството има много ниска информираност на наличността на информацията върху етикета;
- При купуването онлайн вероятността да се гледат етикетите на хранителните продукти, както и сравнението по отношение на качество и свежест е по-малка.
Пълното проучване можете да намерите ТУК
"Топлофикация" започва да връща пари по изравнителните сметки
От 15.08.2016г. клиентите на „Топлофикация София“ ЕАД, които са платили повече през отоплителния сезон за парно и топла вода, могат да получат надвнесените от тях суми. Абонатите, които имат да получават пари след изготвянето на изравнителните сметки, могат да ги получат по банков път, на касата на дружеството или да оставят сумата за покриване на следващата сметка. „Топлофикация София“ обаче възстановява суми само на клиентите си, които нямат стари неплатени сметки.
Абонатите, които имат да доплащат могат внесат сумата във всяка каса на дружеството или по безкасов път онлайн чрез еPay, чрез банкомати, електронно банкиране или открита разплащателна сметка.
ИКЕА изтегля превантивно 6 шоколадови продукта
ИКЕА изтегля няколко вида шоколади от магазините си - CHOKLAD LJUS 100 г, CHOKLAD NÖT 100 г, CHOKLAD LINGON & BLÅBÄR 180г, GODIS CHOKLADRÅN 168 г, GODIS CHOKLADKROKANT 450 г, CHOKLADKROKANT BREDBAR 400 г, поради недостатъчна информация на опаковката за възможното наличие на лешници и/или бадеми. От ИКЕА обявяват, че продуктите са напълно безопасни за всички хора, които не проявяват алергични реакции към лешници и/или бадеми. До момента не е регистриран нито един случай на алергична реакция, свързан с някой от шестте шоколадови продукта.