Как влияят онлайн игрите върху децата
В онлайн пространството децата са особено уязвима група и често са изложени на неподходящо търговско съдържание. Изследване на Европейската комисия, включващо 25 от най-популярните игри в интернет е установило, че те масово съдържат вградени или изскачащи прозорци с реклами. Анализът е установил, че в игрите като цяло липсват защитни мерки, като например рекламни паузи, които биха могли да помогнат на потребителите да разграничават рекламите докато играят.
По време на проучването са проведени и експерименти с деца между 6 и 12 г., за да се проследи ефекта от онлайн маркетинговите практики. Установено е, че вградените реклами имат подсъзнателен ефект върху децата и оказват влияние върху поведението им, без да го осъзнават.
Проучването е установило още, че децата не получават еднаква защита срещу онлайн търговията в рамките на ЕС. Причината е, че онлайн търговията се третира по различен начин в различните страни, а освен това родителите от различните държави прилагат различни модели на надзор на децата им в мрежата.
Ключова препоръка от проучването е, че трябва да се направи повече за защита на децата като потребители в интернет. Онлайн маркетингът трябва да се направи по-прозрачен за малките потребители, както и да могат те да разпознават различните техники, които се ползват в тази среда. Защитните мерки пък трябва да са насочени не само към родителите, но и все повече върху децата.
Цялото проучване ще намерите ТУК.
Табели с правата на туристите на плажовете у нас
На плажовете в страната ще бъдат поставени информационни табели с правата на туристите. Табелите ще съдържат задълженията на концесионера или наемателя на плажа и правата на туристите на български, английски, немски и руски език. Според проверки на министерството на туризма сред най-честите нарушения по плажовете са недостатъчен брой спасители, липса на указателни табели, непълно оборудване на спасителните постове и медицинските пунктове и заемане на допълнителна търговска площ извън одобрените схеми. При нередности по плажа, туристите ще могат да сигнализират на специално открит за това телефон (02 90 46 833) и електронна поща ([email protected]). Подадените сигнали ще се обработват в рамките на работния ден и ще бъдат насочвани към съответните ресорни дирекции в министерството или други министерства, ако изисква тяхната намеса.
Равносметка от дизеловия скандал за Volkswagen
Миналата година САЩ задължиха Volkswagen да изтегли почти половин милион коли, пуснати на американския пазар от 2009 до 2015 г. По данни на Volkswagen фалшифицирането на резултатите от тестовете за замърсяване засяга 11 млн. дизелови автомобили по целия свят. Скандалът предизвика разследвания в още няколко страни. Компенсациите, които компанията ще плати за фалшифицирането на данните за вредните емисии на дизеловите й двигатели, достигнаха 15 млрд. долара. Според публикации в медиите крайната сума включва сума, предназначена за ремонт или изкупуване на автомобили с манипулиран софтуер, както и до компенсации за всеки от 428 000 собственици на такива автомобили. Определена сума ще бъде отделена за изследване на екологичното въздействие на двигателите, чиито вредни емисии са били занижавани. Окончателният размер на сумата на компенсациите трябва да бъде одобрен от съда в Детройт.
|