Проучване на процедурите за жалби в авиокомпании
При възникване на проблем с полет повечето потребители в България не са наясно с правата си. Авиокомпаниите се възползват от това и рядко се стига до изплащане на обезщетения, особено при закъснения. Затова проучихме доколко авиокомпаниите информират своите пътници за правата им и доколко достъпни са те за подаване на жалба от потребител.
Проучването установи, че повечето авиокомпании, които извършват редовни полети от и до България, предоставят на сайтовете си подробна информация за правото на потребителите да получат финансово обезщетение при отмяна на полет и отказан достъп до борда на самолета. Част от тях обаче не посочват размера на компенсацията при закъснение на полета. От разгледаните 21 авиокомпании 9 дават пълна информация за дължимите финансови обезщетения и при трите вида проблеми, 6 спестяват само информацията за правото на парична компенсация при закъснение на полет, а 6 не описват стойността на обезщетението в нито един от случаите.
Три от разгледаните авиокомпании не предоставят форма за подаване на оплакване. Всички други превозвачи дават възможност на потребителите да изпратят жалба чрез сайта им.
12 авиокомпании имат телефон за обслужване на клиенти на български език, дори и когато сайтовете им са само на английски. Трябва да се внимава обаче с кол центъра на Wizz Air, защото е импулсен и се начислява близо лев на минута разговор.
Пълното проучване е публикувано на aktivnipotrebiteli.bg
Е надежден - първи български знак за доверие в Интернет
В няколко броя ще ви представим с 9-те критерия за получаване не знака Е надежден.
Критерий 5 - Общи условия
Този критерий гарантира, че Общите условия на търговеца са лесно достъпнина 1 клик от основната страница, а от 2019г. ще изискваме от търговците да прилагат насоките за общи условия на КЗП.
Критерий 6 - Право на връщане (отказ)
Критерият изисква търговецът да е разяснил на сайта си разликата между правото на рекламация и правото на отказ от договора от разстояние, а процедурата за отказ от договора ясно обяснена и лесно достъпна на не повече от две команди от основната страница.
Повече може да прочетете на https://e-nadejden.bg
Продължава в брой 7
ВАС потвърди решение на КЗК за заблуждаваща реклама
Върховният административен съд (ВАС) потвърди решение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по повод на производство от 2013 г. за кампанията на „Билла България“- „Гаранция „Clever” най-ниска цена“.
Припомняме, че Clever е собствена марка на „Билла България“ ЕООД и по време на въпросната кампания от бранда предлагат над 250 вида продукти. От веригата се ангажираха, че продуктите с марка Clever са най-евтини сред аналогичните по качество и разфасофки продукти, предлагани в осен национално представени търговски вериги.
Проучване на Комисията през 2013 г. установи, че рекламното послание „най-ниски цени“, използвано в рекламна кампания „Гаранция “Clever” най-ниска цена” има заблуждаващ характер, тъй като дружеството на практика не предлага най-ниска цена на пазара. С окончателното решение на ВАС се потвърждават и санкцията от 483 077 лв.
Знаете ли, че...
Пластмасата е много трайна и се натрупва в природата, като вреди наекосистемите, от които зависим. В океана пластмасата се раздробява намалки късчета, които попадат в хранителната верига. Микропластмасатасе изяжда от планктон, който става храна на рибите, които от своя странасе изяждат от… нас.
|