При кредити в чуждестранна валута банките трябва да информират ясно потребителите
Европейският съд публикува важно решение свързано с кредитите в швейцарски франкове.
В своето решение Съдът припомня, че изискването договорните клаузи да са изразени на ясен и разбираем език, следва да се схваща като налагащо и задължение в договора да е прозрачно изложен точният механизъм, за който се отнася съответната клауза. Евентуално договорът трябва също да изяснява отношението между този механизъм и механизма, предвиден в други клаузи, така че потребителят да може да предвиди въз основа на ясни и разбираеми критерии произтичащите за него икономически последици.
В този контекст Съдът уточнява, че финансовите институции трябва да предоставят на кредитополучателите достатъчна информация, която да им позволява да вземат решения, основани на добра информираност и благоразумие. В този смисъл посочената информация трябва да се отнася не само до възможното поскъпване или обезценяване на валутата на кредита, но и до влиянието върху вноските на промените в обменния курс и увеличаването на лихвения процент по валутата на кредита.
Повече за решението можете да прочетете в сайта на Активни потребители.
По-добър достъп до продукти и услуги за хората с увреждания в ЕС
В Европейския съюз има около 80 млн. души с увреждания, като през следващите години се очаква техният брой да се увеличи. Всекидневно те срещат множество предизвикателства, които ги затрудняват. Поради тази причина Европейския парламент гласува проект, който да се опита да подобри положението им. Според Парламента от изключителна важност е Директивата да включва както хора с увреждания, така и хора с временни или постоянни функционални увреждания (възрастните, бременни жени и хората, които пътуват с багаж).
Улесняването на всекидневния живот се описва в проектa за „Европейски акт за достъпност“ (ЕАД). Чрез него ключови стоки и услуги следва да станат по-достъпни за хора с увреждания. Час от списъкът включва:
- Банкови услуги за потребители;
- Компютри и операционни системи;
- Електронна търговия;
- Автомати за билети и чекиране;
- Банкомати;
- Телефони и телевизионна техника и други;
ЕАД излага какво трябва да бъде достъпно, но не налага подробни технически решения относно това как трябва да стане на практика, като по този начин отваря пространство за иновации.
КЗК глоби таксиметрова компания заради имитация
Комисията за защита на конкуренцията санкционира „Аутолидер България“ ЕООД за имитация на външен вид на таксиметровите автомобили на „Такси-С-Експрес” АД. Подател на искането е „Такси-С-Експрес” АД.
След проверка на Комисията е установено, че „Аутолидер България“ ЕООД осъществява имитация на лого и стикери наложени и използвани от „Такси-С-Експрес” АД (краткия номер за обслужване на клиенти, наименованието на дружеството, както и елипсовидни стикери за служебна номерация на автомобилите, които визуално изцяло имитират дизайна и търговските марки „Такси-С-Експрес“ АД). Сходният външен вид на такситата на „Аутолидер България“ ЕООД може да въведе в заблуждение потребителите относно реалния превозвач и да увреди интересите на конкурента „Такси-С-Експрес” АД, чийто външен вид на таксиметровите автомобили е обект на имитация.
С решението Комисията постановява прекратяване на нарушението и налага имуществена санкция на „Аутолидер България“ ЕООД.
|