Статия
И в Германия качеството на храните се влошава
Проучване на потребителската централа в Хамбург публикува проучване на 17 храни, при които скъпите съставки намаляват за сметка на по-евтини.
Истински късмет за потребителите се оказа практиката на организацията в Хамбург. От 2011 година насам те пазят мостри от опаковките на хранителни продукти, които са изследвали. Това им дава възможност да сравнят съдържанието им, а резултатите са повече от тъжни.
Много храни се рекламират с референции като "подобрена рецепта" или "нова рецепта". Но това, което в началото не звучи лошо, може да бъде знак, че качеството на продукта се е влошило. Потребителите обикновено не забелязват промените, защото никой не помни старите рецепти. За да компенсира това, потребителската организация сравни съдържанието на 17 налични в момента храни с техните предшественици.
Проучването установява различна степен на влошаване на рецептите в продукти от известни производители на храни. Ценните съставки като рапично масло, какао или лешници се спестяват и често се заменят с по-евтини пълнежи или аромати.
По-малко ценни съставки
Списъкът на изследваните продукти се оглавява от течния шоколад Nutella от Ferrero, за който е установено по-ниско съдържание на какао – 7,4% срещу 8,4% преди. Проучването обхваща и други известни брандирани продукти: Mondelez спестява лешници в шоколад "Milka Nussini" и вместо това добавя овкусител. Хоман използва по-малко яйца в яйчената салата, но добавя два консерванти в съставките. Вместо 30-те, марката Rewe Bio съдържа само 20% мед. В някои случаи се добавя повече вода или евтина млечна захар, заменена от още по-евтин глюкозен сироп. Фактът, че такива методи се използват от производителите на марки, които са известни с по-високо качество, в страна като Германия е изненада за всички.
По-малки опаковки
Често влошаването е свързано и с намаляването на големината. В поне пет примера в проучването производителите не само са намалили качеството, но и размера на продуктите. Това са Милка Нусини Ригел, плодовите мюсли на Oetker Vitalis, шоколадовите бонбони от Arko, шоколадовите черешови мюсли Kölln и капучиното от Krüger. Поради по-малките опаковки при запазени цени потребителите реално плащат средно 20% повече за тези пет продукта.
Производителите разчитат "желанията" на потребителите
С понижаването на стойността на хранителните компании обикновено искат да намалят себестойността, но не оставят картите отворени на масата. Според германската организация, фирмите оправдават променените рецепти с предпочитанията на клиентите, които например искат по-малко кафе в капучиното или по-малко интензивен шоколадов вкус.
Пълното проучване можете да намерите на:
https://www.vzhh.de/themen/lebensmittel-ernaehrung/downgrading-billiger-als-besser-verkauft
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous