Статия
Компетентни институции и организации. Правомощия.
В този брой на списание “Активни потребители” ще Ви запознаем с институциите и организациите, компетентни по въпросите за топлоснабдяването.
Държавна комисия за енергийно и водно регулиране
Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) е независим специализиран държавен орган, който осъществява регулирането на дейностите в енергетиката.
Основните компетенции на ДКЕВР съгласно Закона за енергетиката (ЗЕ) по отношение продажбата на топлинна енергия са:
**Ценово регулиране – определя цените на топлоенергията, цените за достъпа през съоръженията на потребителите и цените за присъединяване;
**Лицензиране – издава лицензии за производство и пренос на топлинна енергия;
**Контрол – осъществява текущ и последващ контрол на лицензираните дружества, включително и за качество на топлоснабдяването и услугите;
**Жалби и работа с потребителите – разглежда жалби и сигнали на потребителите и посредничи за доброволно уреждане на спорове.
Към ДКЕВР, потребителите могат да се обръщат във следните случаи:
- нарушаване на правото на потребителя да бъде присъединен, за да се снабди с топлинна енергия;
- злоупотреба с правото на топлофикационното дружество да прекъсне присъединяването и доставката на потребителя с топлинна енергия;
- условията за снабдяване и нормите за качество, предлагани от топлофикационното дружество на потребителите;
- при спорове във връзка с изкупуването на абонатната станция и присъединителните съоръжения.
ДКЕВР разглежда сигнали и жалби по свои вътрешни правила за разглеждане на жалби на потребители и доброволно уреждане на спорове.
Потребителят следва първо да отнесе спора до съответното топлофикационно дружество.
Всяка получена жалба в ДКЕВР, без становище, се изпраща до енергийното дружество за проверка, с изискване жалбоподателят и ДКЕВР да бъдат известени за резултата от извършената проверка в писмен вид. В случай, че не е удовлетворен от отговора, или че не получи отговор в срока, определен от Общите условия, потребителят може да подаде нова жалба до ДКЕВР, чрез съответното енергийно дружество.
С оглед на гореизложеното Ви информираме, че директното обръщане към ДКЕВР за разглеждане на спора удължава процедурата по неговото решаване.
Съгласно чл. 98. ал. 1 от Наредбата за лицензиране дейностите в енергетиката, във връзка с чл. 22, ал.1, и ал. 5 от Закона за енергетиката, жалбата, подадена до ДКЕВР, следва да отговаря на следните изисквания:
да е написана на български език;
-да са посочени името и адресът на жалбоподателя и на енергийното предприятие, срещу което е оплакването;
-да е посочено в какво се състои искането;
-да са изложени обстоятелствата по случая и да са представени доказателства, ако жалбоподателят разполага с такива;
-да е подписана от жалбоподателя.
ВАЖНО! ДКЕВР не разглежда жалби на потребители срещу месечни и изравнителни сметки за топлинна енергия, нито пък жалби срещу фирми за дялово разпределение. |
За контакти с ДКЕВР:
София 1000
Дондуков 8-10
тел.: 02/988 87 30
факс: 02/988 87 82
[email protected]
Телефон за жалби на потребители:
02/9801551
Приемна за потребители:
приемно време - всеки работен ден от 10,00 до 12,00 ч. и от 14,00 до 16,00 ч.
телефон за контакт - (02) 980 15 51
адрес: бул. “Княз Дондуков” № 8-10, стая № 504.
Приемане на писма:
приемно време – всеки работен ден от 8,30 ч до 12,30 ч. и от 13,00 до 18,00 ч.
телефон за контакт и справки – (02) 935 96 28
адрес: бул. “Княз Дондуков” № 8-10, ІІІ ет., стая 303
За повече информация:
http://www.dker.bg --» Документи --» Правила и Методики --» Правила за работа по жалби и искания за доброволно уреждане на спорове по чл. 22 от закона за енергетиката.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 1 общо )
anonymous
Кой е органа, който контролира топлинния счетоводител?
Написан на: 15/06/2014 04:44 Докладвай този коментар
anonymous