Статия
Сайтове за сравнение на цени
Видове сайтове за сравнение
на цени
Някои сайтове предлагат сравнение на цените на широка гама от потребителски стоки и услуги, но най-много такива страници ще откриете в сферата на финансовите и застрахователните продукти и услуги. Друга голяма категория сайтове за сравнение са специализирани в съпоставяне на цените на коли, жилища и застраховки. Общото при всички тях е, че ви позволяват да получите информацията много бързо, като избегнете попълването на множество излишни данни и формуляри (особено за продукти като застраховки например). Въпреки голямата полза от съществуването на такъв вид сайтове, не всички вършат работа. Потребителите оценяват някои от тях като наистина полезни, пълни с точна и изчерпателна информация, но за други има неласкави отзиви, които стигат до „поредната загуба на време”.
Как функционират
Сайтовете, които предлагат сравнение на цените, ви дават възможност да търсите по ключови думи желаните продукти. След това съпоставят цените им и представят резултатите под формата на таблица. Някои страници изискват да въведете определени характеристики, които бихте искали да притежава продуктът (услугата). Това се прави, за да се стеснят параметрите на търсенето, а накрая резултатите излизат под формата на класация според вашите персонални критерии.
Офертите за кредити и кредитни карти например могат бързо да бъдат сравнени по първия метод, докато за различните видове застраховки като например автомобилните, за дома, жилищните и застраховките при пътувания, цената зависи от персоналните нужни и предпочитания. Ето защо се изисква попълването на определени параметри в системата на сайта.
Когато сравнявате цените на автомобилни застраховки, трябва да бъдете подготвени с информация за възраст, местожителство, кубатура на двигателя и стажа ви зад волана, защото тези данни могат да повлияят върху цената на продукта.
Не разчитайте само на един сайт
Добре е да сте наясно и с факта, че има голяма вероятност данните за сравнение на цените на дадена стока в два различни сайта да не се покриват напълно, дори да сте задали еднакви критерии. Това е, защото всеки от тях може да има достъп до данните за цените на различни търговци. Много често този вид сайтове нямат достъп до цените на целия пазар, така че не очаквайте да получите съпоставка за всички търговци, които предлагат даден продукт или услуга. Да използвате само един сайт за сравнение на цени не е най-добрата тактика, ако наистина искате да направите добър и рационален избор.
От какво да се пазите
Важно е да използвате сайтовете за сравнение на цени разумно и да сте наясно с възможните клопки, които биха могли да крият, а именно:
Агресивен маркетинг
Използването на този вид сайтове може да има и някои неприятни последствия. Едно от тях е, че някоя сутрин може да осъмнете с препълнен от спам имейл с оферти за продуктите, чийто цени сте сравнявали в някой от сайтовете.
Бъдете внимателни с данните,
които въвеждате
Добре е да знаете, че търсейки определен продукт или услуга по въведените от вас данни, могат да започнат да ви бъдат предлагани свързани продукти. Много от сайтовете предлагат опция за директна покупка, при което трябва да бъдат въведени част от вашите лични данни или такива за колата, жилището, номера на дебитни или кредитни карти и други. Избягвайте да въвеждате личните си данни, както и такива за имуществото или местоработата и финансовото си състояние.
Съмнителни оферти?
Преди да направите директна поръчка за доставка на стока или услуга от този тип сайтове, уверете се, че предоставената ви информация отговаря на истината.
Ако имате съмнения относно коректността на информацията, поднесена в някои от сайтовете, не се колебайте да се свържете с фирмата търговец, за да получите допълнителни данни за характера, особеностите и точната цена на желания от вас продукт или услуга.
Отметките
Винаги се уверявайте, че сте отметнали именно желаните от вас критерии и предпочитания относно продукта или услугата. Ако например при вписването на предварителните критерии за търсене на застрахователни продукти отметнете, че искате да платите сумата на вноски, имайте предвид, че по този начин цената й със сигурност ще е по-висока.
Помислете за качеството
Мисията на тези сайтове е да класират офертите за различните продукти или услуги според техните цени и да покажат на клиентите възможно най-евтините оферти. В случай, че става въпрос за продукти като застраховка на автомобила или дома ви, добре е да знаете, че не винаги най-евтината оферта може да ви предложи най-доброто качество или някои допълнителни покрития. Качеството винаги трябва да е на първо място, дори и на малко по-висока цена.
Имат ли бъдеще?
Фактът, че гигантът Google наскоро придоби британския сайт за сравнение на цени по интернет за 37.7 млн. лири (60.98 млн. долара) показва, че този бизнес има бъдеще. Новата придобивка на Google сравнява цените на различни продукти, сред които заеми, застраховки и комунални услуги. Той се конкурира с най-големите британски сайтове в тази пазарна ниша. Сделката ще даде възможност на Google да подобри своята услуга за сравняване на кредитни карти във Великобритания, като така компанията ще получи по-бързи резултати за търсачката си.
Има още какво да се желае
Конкуренцията между сайтовете за сравнение на цени е огромна, особено в САЩ, Великобритания и държавите с по-развита онлайн търговия. Правени са много анализи на дейността на тези портали и са давани редица препоръки, след които:
• Сайтовете да гарантират, че са класирали честно продуктите по най-ниска цена (например - не скриват по-добри оферти, за да блесне предложението на някой от техните рекламодатели или на фирма, която им плаща процент от продажбите). • Да отбелязват ясно, ако продуктите, които се сравняват, имат различни функции или характеристики. • Да дават ясна информация за датата на всяко от класираните предложения. • Да не подвеждат потребителите за пазарното покритие на своите предложения.
|
По-евтини оферти
Половината от сделките, осъществени през сайтове за сравнение на цени, е можело да се сключат по-изгодно другаде, показва потребителско проучване във Великобритания. 46 на сто от хората, които са използвали сайтове за сравнение на цените, по-късно са намерили същата стока или услуга на по-ниска цена другаде. Причината е, че много компании отказват да дават информация за цените, на които продават, на сайтове за сравнение на цените, защото предпочитат да се рекламират и да продават директно. Една четвърт от потребителите на сайтове за сравнение на цени обаче заявяват, че възнамеряват да увеличат употребата им през следващата година. Възможността по този начин да изпуснат някоя по-евтина оферта не ги възпира, защото те харесват удобството и искат да спестят време и усилия.
|
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 2 общо )
anonymous
а какво точно значи тази препоръка:
"- Да не подвеждат потребителите за пазарното покритие на своите предложения."
Написан на: 14/03/2019 14:34 Докладвай този коментар
anonymous
Бебешки и детски дрехи, играчки, колички, кошари, обувки и козметика за деца Kidsito.com, комплекти за изписване, детски дрехи, дрехи за момиче, дрехи за ...
Разгледайте нашите стилни детски дрехи. Открийте ежедневни ключови модели, детски обувки и аксесоари за бебета и деца в [url=https://kidsito.com]detski drehi adidas[/url].
Онлайн магазин за качествени детски и бебешки дрехи-внос от Турция и от български производители. Магазинът предлага ежедневни и официални детски дрехи за ...
Написан на: 12/02/2022 15:53 Докладвай този коментар
anonymous