Статия
Buy nothing day - денят на некупуването
На този ден потребителите могат да упражнят правото си на "некупуване" и следователно да усетят силата на своето решение и да се разпознаят, като основен и естетствен модулатор на пазара.
28 ноември е световният ден за протест срещу консуматорството. Известен е като "Buy Nothing Day". Първият ден на "некупуването" е организиран във в Ванкувър през септември 1992г, като целта му е била да създаде условия за изследване на обществото по проблема за прекомерното потребление. През 1997 г. този ден е бил преместен в деня след американския празник на Благодарността, който се счита за един от 10-те най- натоварени откъм потребление дни за Съединените щати. По- късно значимостта на този ден е оценена и последвана от доста страни в Европа: Англия, Израел, Австрия, Германия, Франция, Норвегия, а също така и страни от други контитенти: Япония и Нова Зеландия. В настоящият момент към тази инициатива се присъединяват повече от 65 нации.
Условието да се участва е една такава инициатива е много просто: да не купувате нищо на 28.11.2009 г. Отложете покупките си за следвашия ден или просто планирайте предварително. Основната цел на участие е да се замислим за нашето поведение като потребители и да осъзнаем ненужността да бъдат консумирани или изкупувани в прекалени количества неща, от които нямаме реална нужда. Тенденцията е да бъде намалено безцелното и безпричинно консумиране.
Всеки може да участва е поддържането на тази инициатива, която обхваща по- голямата част от Европа и света. В последните години нашата нация твърде много заприлича на добре познантите ни персонажи от филмите, които съществуват по- скоро, за да консумират и да "харчат" спечеленото в установените от търговците канали. Условието на консуматорското общество е липсата на поглед в бъдещето и фиксирането на моментите нужди, които са преобладаващо физиологични. Рекламите също така не оставят съзнанието на обикновения потребител да се отпусне и да не усеща потребността от "подобряване" на самочувствието, външния вид или бита. Получава се така, че ние сме тренирани да купуваме и да консумираме, но не просто усещаните от нас нужди. Трябва да искаме повече и условието на прекаленото консумиране е презапасяването, прекупуването, прекаленото обсебване от продуктите и акта на закупуването им. Ценностната система започва да функционира на принципа- аз съм това, което имам или това, което мога да си купя и стремежът е да се разширят границите на собсвените нужди ( независимо, че вече говорим не за потребности).
Понякога е добре да покажем на себе си и на тези, които ни предлагат пренасищането, че е възможно да живееем и по- различно. Можете да подкрепите деня на "некупуването" и да усетите къде се намирате във веригата на консумирането и да усетите властта си, като потребител.
Опитайте само за един ден (28.11.2009) да не купувате нищо!
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous