Статия
Изкушения за децата, печалби за производителите
Производителите на храни знаят как да привлекат децата към някои продукти. Възниква въпросът защо най-нездравословните продукти са най-промотирани.
Повечето деца са с наднормено тегло, ето защо е важно децата да бъдат насърчени да се хранят здравословно. Противно на това наблюдаваме трудноразбираеми етикети и множество маркетингови тактики за продажба на вредни храни.
Маркетингова стратегия
Децата са лесна мишена за продавачите, защото те могат да повлияят на разходите на родителите си. Компаниите преследват целта децата да развият лоялност към марката докато са малки, защото продължават да купуват същата марка и като големи. Много хранителни компании назначават детски психолози и се съсредоточават над групи деца, за да вникнат в техните мотивации, интереси, ценности и предпочитания.
Агенцията за стандарти по храните в Обединеното кралство разкри скорошно проучване, което стига до извода, че децата са свързани с хранителните промоции и те влияят на техните предпочитания и на начина им на купуване и потребление.
Младите умове
Децата до 4 години не могат да различат телевизионните реклами и програми. Децата от 4 до 7 години разпознават рекламите, но не могат да бъдат критични към тях. Проучване на деца от 6 до 7 години откри, че 64.8% от тях се доверяват на всички реклами.
Маркетингови тактики
След 2004 г. в Ирландия Законът за детската реклама забранява рекламите на храни, насочени към децата, но те все още са изложени на реклами от чуждестранни канали, които не са регулирани от Комисията по разпространението (Медийния съвет) на Ирландия. Герои в такива реклами са:
· Тигъра Тони
· Меденото Чудовище
· Роналд МакДоналд
Рекламите не са единственият изпробван маркетингов подход. Продуктите са в опаковки с ярки цветове и често включват анимационни герои, които привличат децата.
Някои продукти са във форма, примамливи за децата, като консервираните макарони, които изобразяват герои от популярни телевизионни предавания:
· Покемон (Heinz)
· Дисни (Heinz)
· Боб Строителят (HP)
· Скуби Ду (HP)
Децата бързо губят интерес, затова продуктите често се обновяват, за да са в крак с последните тенденции. Често производителите на храни знаят по-добре от родителите какви са последните мании.
Като поотраснат децата са повлияни от любимите си спортни или поп звезди и купуват продукти, които те ядат или пият, затова сделките за спонсорство са полезен пазарен трик. Промоционалните играчки, подаръците, наградите са успешни маркетингови тактики, които се използват, за да накарат децата или родителите им да купуват продуктите.
Кои продукти?
В челната петица на най-купуваните от деца хранителни продукти са:
· Зърнени продукти
· Безалкохолни напитки
· Захарни изделия
· Пикантни снаксове
· Чипс
Всички храни могат да участват в балансираната диета, но някои са с високо съдържание на захар, наситени мазнини и сол и трябва да се ядат по-рядко. Агенцията по стандарти на храните стигна до извода, че рекламираната диета е в рязко противоречие с препоръките на здравните консултанти.
Здравословни промоции
Правени са опити да се използват същите маркетингови тактики за промоцията на здравословни храни. “Теско” продава ябълки с Action man на опаковката, а “Dunnes Stores” продава сладки домати в кутия с анимационен герой.
Здравословни версии
Хранителните нужди на децата се различават от тези на възрастните, затова съдържанието на детските продукти трябва да се промени.
За много храни единствената разлика между продуктите за деца и възрастни е опаковката. Детските продукти съдържат същото количество наситени мазнини, захар или сол, както продуктите за възрастни, ако не и повече.
Например макароните Heinz Покемон съдържат 0.3 г натрий на 100 г продукт, което е повече от макароните за възрастни Spaghetti и Hoops, които съдържат 0.2 г натрий/100 г.
Идеални за кутии за обяд
Много продукти твърдят, че опаковката, в която са поставени е подходяща кутия за обяд за многократна употреба, за да насърчат родителите да ги купуват, но съдържанието на храната вътре не отразява идеалната диета.
Закони за етикета
Етикетите на храните са задължителни. Законите на Европейския съюз изискват производителите да изброяват съдържанието на енергия, протеини, въглехидрати и мазнини.
Ако в етикета е изброено съдържанието на мазнините, захарта, солта или фибрите, тогава трябва да е включена и разширена хранителна информация.
Според индустрията над 80% от всички опаковки показват хранителната информация независимо дали тя се изисква. Въпреки това все още има продукти без всякаква хранителна информация. Много продукти показват само основната информация, защото мястото на опаковката е ограничено.
Етикети, на които може да се разчита
Често етикетите споменават съдържанието на натрий вместо на сол и така подвеждат потребителите. Всички етикети трябва да са представени в стандартен формат, с еднаква точност и подредени в един и същи ред.
Ако продуктът съдържа 0.2 г натрий/100 г ще си помислите, че в кутия от 205 г има 0.4 г натрий – въпреки това на етикета пише, че в кутията има 0.3 г натрий.
През 2005 г. Европейският съюз преразглежда законите за етикетите. Желателно е ЕС да приложи тези закони и да изисква всички препакетирани хранителни продукти да имат пълен и смислен етикет, в лесно разбираем формат.
Коментар
Производителите на храни използват силни аргументи, за да убедят децата или родителите им да купят определени продукти, но потребителите трябва да погледнат над маркетинговата еуфория и да решат дали продуктът е подходящ за тях.
За да бъде това по-лесно, всички етикети трябва да са ясни, съдържателни и информативни. Властите в ЕС трябва незабавно да въведат по-строги регулации на етикетирането на храните и да дадат възможност на децата и родителите им да направят по-добър избор.
Потребителските организации трябва да настояват тези изисквания да бъдат наложени.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 1 общо )
anonymous
<a href=https://cialis.lat/discover-the-best-prices-for-cialis>daily cialis online</a> Damage to the cornea and conjunctiva may continue after all bacteria are dead
Написан на: 04/08/2024 23:54 Докладвай този коментар
anonymous