ConsumerLawReady
„Готови за потребителското право“ /„Consumer Law Ready“/ е експертна обучителна програма за малки и средни предприятия (МСП), помагаща им да разберат и спазват най-новото законодателство на ЕС и националната правна уредба по въпросите на потребителите. Това е проект, финансиран от Европейската комисия и изпълняван от Eurochambres – Търговската камара на град Брюксел, Белгия съвместно с BEUC (European Consumer Organisation) – Европейската организация на потребителите, и SMEunited – Европейската асоциация на занаятите и малките и средните предприятия.
Готови за потребителското право“ е проект, разработен от ЕС в полза на МСП, за да бъдат те в крак с важните аспекти на потребителското право в Съюза. Програмата предоставя възможност за експертно обучение и подпомага МСП да знаят как да се справят с жалби на клиенти, да избягват скъпо струващи съдебни спорове и да подобряват цялостното обслужване на клиентите. Това е важна предпоставка за по-високо доверие в техния бизнес. Програмата е разработена от одобрени експерти на Европейската комисия и обхваща всички аспекти на търговията на МСП.
Съдържанието на програмата „Готови за потребителското право“ е направена така, че обучителите да могат да провеждат курсове по места навсякъде в Европа. Уроците са съставени на 28 езика и са внимателно съобразени с потребителското законодателство в страните на произход.
Уебсайтът предоставя възможност за онлайн свързване с представители на програмата на адрес: https://www.consumerlawready.eu/bg/main-portal/about, като всеки, който има въпроси може да ги зададе и своевременно да получи отговор.
Ако представител на МСП се регистрира в уебсайта на програмата, в рубриката „Местни курсове” той може да открие както информация за организирани курсове, които може да посети, така и възможност на онлайн изтегляне на обучителни ресурси за самообучение.
Програмата съдържа 5 модула, които са:
Модул 1: Изисквания за предоставяне на преддоговорна информация. Каква информация МСП трябва да предостави на потребителя, преди да продаде продукт или услуга?
Модул 2: Право на отказ. Може ли потребителят да върне продукт, след като го е купил и получил? При какви условия?
Модул 3: Права на потребителите и гаранции. Какви са задълженията на търговеца, ако продуктът, който е продал, спре да работи?
Модул 4: Нелоялни търговски практики и неравноправни условия в договорите. Кои практики търговците нямат право да използват, когато рекламират своите продукти или услуги? Какви договорни условия не може да се използват?
Модул 5: Алтернативно решаване на спорове (АРС) и онлайн решаване на спорове (ОРС). Ако търговецът има разногласия с клиент, какво може да направи вместо да завежда съдебно дело?
Полезни линкове:
Онлайн ресурси са достъпни на следния линк: https://www.consumerlawready.eu/SME/online-resources
Намерете местен курс на следния линк: https://www.consumerlawready.eu/bg/SME/local-courses