Статия
Що е незадоволително качество?
Всеки потребител очаква че стоката, която купува е с добро качество. Често обаче това не е така
При определяне на степента на доброто качество, трябва да се има предвид цената и всичко останало, което пряко и косвено има значение при употребата на дадения предмет.
В тази връзка, една стока трябва да бъде:
- Подходяща за целта;
- Годна да служи за изпълнение на всички задачи, за които е предназначена. Например тостерът трябва да бъде в състояние да изпече филийка, а пералната машина - да изпере дрехите.
- Със задоволителен външен вид. Новите продукти трябва да имат добър външен вид и да са завършени. Ако това не е така, тяхното качество не е задоволително, дори и ако нямат други недостатъци. Например, качеството на една нова кола не е добро, ако по бронята й има драскотини, както и това на нова дреха с липсващи копчета. Понятието „незадоволително качество” в случая е валидно дори и ако недостатъците могат да се поправят. Ако стоките са втора ръка, тогава малки дефекти могат да се очакват.
- Безопасна за използване. Продукт, който не е безопасен, не е със задоволително качество. Търговците, които продават опасни стоки извършват престъпление и трябва да бъдат докладвани на отговорните за това институции.
- Стоките трябва да са годни за употреба за адекватен период от време.
Ако това не е така, те вероятно не са със задоволително качество. Например , ако подметката на обувката ви след няколко седмици носене се скъса, то нейното качество е лошо. При някои стоки може да се наложи да се даде експертно становище за това колко дълго обикновено може да се очаква да бъдат годни и да функционират нормално според предназначението си.
Ако стоките не са със задоволително качество, имате право да ги върнете на продавача и да поискате възстановяване на парите. Можете да загубите това право, ако сте използвали или приели стоките. Ако това се случи, вие все пак можете да поискате от продавача ремонт, замяна или частично възстановяване на сумата по покупката.
Реклама и изявления от страна на търговците
Изявления, направени от продавачи или производители за добро качеството на стоките в материали като реклами, брошури или листовки, трябва да отговарят на действителността. Ако сте били убедени да купите нещо заради рекламата за добро качество и се окаже, че това не е истина, можете да използвате дадената реклама като доказателство, за да се оплачете, че стоките не са задоволителни и че тя подвежда потребителите.
Износване и счупване
Продавачът не носи отговорност за нормалното износване на дадена стока. Т.е. клиентът не може да претендира че даден продукт е с лошо качество само защото той се е изхабил с течение на времето. Клиентът не може да претендира и за качеството на дадена стока, за чийто дефект е бил уведомен предварително. Например, ако си купите сако, на което има етикет, който указва, че дрехата е с дупка или липсващо копче, тази дреха не може да бъде смятана за некачествена.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous