Статия
БНТ 2 и потребителската кошница
БНТ 2 и потребителската кошница
БНТ 2 стартира предаване посветено на потребителските интереси, което отговаря на конкретните въпроси на потребителите.
„Потребителската кошница” се занимава с проблеми на гражданите, като разисква различни казуси, свързани с ежедневното потребление, консумация и търговия. Разработва теми, породени от техните сблъсъци с търговците, насърчава по-висока информираност и активност.
Предаването се излъчва всяка делнична вечер по БНТ 2 и в събота на обяд. То започва с конкретен казус, зададен от зрителите, търси неговото решение и завършва с полезна информация – как всеки от нас да защити правата си, къде да намери помощ и подкрепа.
Факти!
Потребителите винаги са били в центъра на политиките на ЕС. Европейската комисия наскоро прие нова Програма за потребителите, за да им даде още права, защита и самочувствие на пазара.
България е страната с най-нисък процент на граждани, които имат доверие в търговците и доставчиците на услуги. Според новото издание на доклада „Условията за потребителите в Европа“ на ЕК, само 41% от българите смятат, че търговците зачитат правата им на потребители, а 33% от тях са имали проблем с купена от тях стока - най-високото ниво в Европа. Нашият купувач няма самочувствието на европейския потребител – дори заплатил дефектна стока или услуга, той не се възползва от правото си по закон за рекламация и негодната покупка остава за негова сметка.
Геновева Момчева – главен продуцент на БНТ 2:
“Решени сме да пълним „Потребителската кошница” с реални проблеми и казуси на нашите зрители”
БНТ 2 е най-новият телевизионен канал на Българската национална телевизия, който дойде с посланието "Виж България". През случващото се във всекидневието на обикновения човек БНТ 2 показва живота както в големите, така и в малките населени места. Нашата мисия е да направим нещо реално заедно с хората. По този начин обществото провокира теми и дискусии, а самите зрители стоят зад сценариите на предаванията. Затова логично ние се заехме и с правата на потребителите – седем и половина милиона българи. Решени сме да пълним „Потребителската кошница” не просто с теми, а с реални проблеми и казуси на нашите зрители.
==========
Реални хора и случаи – истории от предаването
„От Чикаго през София до село Табачка”
Факт е, че всички институции са залети с жалби на ощетени граждани от телекомуникационните компании. Всеки втори зрител, писал до предаването, също е ужилен от някоя от тези фирми. От Чикаго ни потърси Елена Цанева. Два месеца тя няма никаква връзка с майка си в България, тъй като в село Табачка – само на 30 км от Русе, не работи нито един телефон – нито домашните, нито на кмета или пощата. В селото няма лекар и не дай си боже да се наложи да се вика Бърза помощ от града! Мобилните телефони тук нямат покритие. Така в 21 век цивилизацията се измерва с ... един прост телефон! Кой е виновен за това положение и ще има ли наказани? – попита г-жа Цанева, безсилна в опитите си да се жалва пред телефонната компания Виваком. След като и предаването ни се опита да отправи жалба до нея, получи смехотворния отговор: „Благодарим ви, че избрахте нашата компания”.
От Комисията за регулиране на съобщенията взеха присърце битката между едно обикновено българско село и телефонната фирма и след два месеца мъки село Табачка влезе в 21 век.
===========
======
# ПОЛЕЗНО
Ако и вие имате история за разказване или идеи как да напълним икономично и здравословно Потребителската кошница, можете да се свържете с предаването на [email protected].
Гледайте предаванията и в Интернет:
http://bnt.bg/bg/productions/about/153/potrebitelskata_koshnica.
========
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous