Статия
Омбудсманът с препоръки към мобилните оператори
Омбудсманът с препоръки към мобилните оператори
Националният омбудсман изпрати писма на 28 юни 2012г. с препоръки до „БТК” АД, „Мобилтел” ЕАД и „Космо България Мобайл” ЕАД по повод на многобройни жалби, в които гражданите се оплакват за предприети действия от мобилните оператори по прехвърляне на вземанията им към външни фирми.
Доста са случаите, при които мобилните оператори не уведомяват потребителите по надлежния ред (чл. 99 от Закона за задълженията и договорите), за съществуващи задължения, които са прехвърлени към външни фирми.
Във връзка с това Омбудсманът отправя следните препоръки
- преди прехвърляне на вземането си, съответният оператор да уведомява потребителя за неплатените задължения и да се опита да решат спора помежду си;
- след прехвърляне на вземането към външна фирма за събиране на вземания, операторът да уведомява длъжника за това.
Омбудсманът настоява и да бъде информиран от мобилните оператори за процедурата им, която предприемат при предявяване на вземания към външни фирми.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous