Статия
ЕПЦ: половината авиокомпании не са прозрачни
ЕПЦ: половината авиокомпании не са прозрачни
Доклад на Мрежата от Европейски потребителски центрове за таксите при плащане и обмен на валута установява, че 50% от авиокомпаниите биха могли да подобрят нивото на прозрачност и съответствие със законовите изисквания. Резултатите от проведената кампания на ЕПЦ сочат, че 73% от авиокомпаниите, които вземат такси за плащане при плащане с кредитна карта, не информират по ясен начин за добавката в цената още в началото на процеса на правене на резервация. Това е в разрез със законовите изисквания на ЕС и търпи наказателни глоби.
По отношение на допълнителните такси, свързани с обмен на валута, потребителите също са много слабо информирани. Срещат се случаи, при които такава информация за повишението на цената, възникнало в резлутат на плащане в различна валута, липсва изцяло. На 71% от сайтовете на авиолиниите няма предложена опция за промяна на валутата преди започването на процеса за резервация (39 компании от общо 55), което води до объркване на потребителите при сравнение и избор на компанията.
Докладът на ЕПЦ също показва, че при 53% от компаниите (29 линии) има допълнителна такса при заплащане с електронна карта, като от тях 15 компании показват тази сума на края на процеса по резервиране, а едва 2 компании я оповестяват в самото начало.
Целият доклад може да бъде намерен в сайта на Европейския потребителски център, както и заключенията спрямо прозрачността на работа на авиокомпаниите.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous