Статия
Какво представляват low cost авиокомпаниите?
Това са авиокомпании, които се стремят да продават евтини превози, като драстично съкращават разходите за обслужване на полетите и клиентите без това да застрашава безопасността на пътниците. Самото наименование означава точно това – "Ниска цена". Основните разходи, които Low Cost спестяват са:
- най-често кацат не на главните, а на второстепенни летища, които са отдалечени от съответния град, за да пестят от летищни такси;
- летят с големи самолети: 150-250 места, като така разходите за един пътник са по-ниски;
- обикновено не предлагат летищно обслужване: автобуси за превоз от терминала до самолета, прехвърляне на трансферен багаж и др.;
- не предлагат храна и напитки на борда или ако предлагат, те се заплащат допълнително;
- не правят предварителни резервации за билетите си, защото не ползват резервационни системи. Издават се само електронни билети, които се заплащат най-често през Интернет.
Предимства на Low Cost превозите:
- ако се закупят достатъчно време преди полета, може наистина да се получат цени, чувствително по-ниски от тези на стандартните авиокомпании;
- тъй-като се продават като еднопосочни билети, имат проста и разбираема за клиента цена;
- позволява се промяна на имената в дадена резервация срещу допълнително заплащане;
- промени по дадено пътуване могат да се правят до 3 часа преди излитането, но срещу съответно заплащане;
- могат да се резервират и заплащат от всеки, по всяко време чрез Интернет, като заплащането е с кредитна карта;
Недостатъци на Low Cost превозите
- Транспортът от второстепенните летища до градовете отнема време и струва пари. Когато се прибави към цената на самолетния билет, тя може да нарасне значително и пътуването да се окаже по-скъпо с това на редовна авиокомпания;
- Обслужването на борда се заплаща допълнително;
- Няма трансферни полети. Ако прави прекачване, пътникът трябва да мине граничен и митнически контрол, “да влезе” в съответната държава, да получи багажа си, да се придвижи до терминал “Заминаване”, отново да се регистрира, отново да мине граничен и митнически контрол. Често това е свързано с чакане по опашки и губене на време. Ако изпусне втория си полет, пътникът губи билета по него, защото в такива случаи авиокомпанията не носи отговорност;
- Промени на билет в кратък период преди отлитането са възможни, но много скъпи – възможно е само сумата, която ще доплатите за промяна да е няколко пъти по- висока от цената на билета;
- Парите за закупен билет не се връщат;
- Low-cost превозвачите често анулират полети, ако не са събрали достатъчно пътници. Тогава те възстановяват на пътниците цялата заплатена за билета цена, в определени случаи изплащат и обезщетения, но не им решават проблема с проваленото пътуване;
- Low-cost превозвачите обикновено летят в неудобни часове – много рано сутрин, или много късно вечер. Необходимото време за прекачване е много повече, отколкото с обикновените авиокомпании.
Най-популярните нискотарифни компании, които летят до и от България са: Wizz air, Sky Europe, Norvegian, My Air, Hemus air, Ryanair, EasyJet.
Дарение
За да можем да доставяме още полезна информация и тестове имаме нужда от вашата подкрепа.
Дори най-дребната сума ще ни помогне да бъдем още по-полезни, защото заедно сме по-силни.
Дарете
Коментари ( 0 общо )
anonymous