„М-тел” участва в схема с непоискана услуга
Пореден опит за налагане на непоискана услуга. Време е фирмите да проумеят, че бързата печалба не е правилният път към потребителите.
За кой ли път получаваме сигнали за непоискани услуги. Този път абонат на „М-тел” получава SMS, който го информира, че е абониран за услуга, чиято цена е 6.01 лв. седмично. Съобщението съдържа и възможност за отказ от услугата чрез изпращане на обратен SMS (който се заплаща, разбира се) или като посети сайта “maimunko.com”, който нашата проверка установи, че изобщо не e регистриран. Така потребителят, който не желае да ползва услугата, се оказва принуден да изпрати обратен SMS за отказ, който се таксува, в противен случай ще му бъдат начислявани по 6 лв. на седмица. В отговор на потребителска жалба „М-тел” препращат към „Ен Ти Ейч Медия България” ЕООД, намеквайки, че мобилният оператор не отговаря за съдържанието на съобщенията.
Според нас подобно поведение е в грубо нарушение на Закона за защита на потребителите и правото на ЕС, които предвиждат, че потребителят не може да бъде обвързан от доставката на стоки или услуги, без да е изразил съгласието си за това. Освен това, икономическият натиск, който бива оказан на потребителя в тези случаи, представлява агресивна търговска практика. Опитите на мобилния оператор да се освободи от отговорност са напълно неоснователни. Напомняме, че неотдавна „М-тел” опита да приложи сходна практика по отношение на доставката на цифрова телевизия от „Близу”, която бе преустановена благодарение на сигнала, който изпратихме до КЗП и последвалата своевременната реакция. За настоящия случай отново сигнализирахме Комисията.
Нашият коментар
Като една от най-голямите компании в България "М-тел" трябва да проумее, че не може да се крие зад агресивните практики на малки фирми, които ползват услугите й. Сега е моментът компанията да покаже не просто зачитане на закона, а повече уважение и грижа за клиентите си.
Изтегляне на течен сапун Balea от пазара
„ДМ България” ЕООД е предприела доброволни мерки за изтегляне от пазара на Balea течен сапун Мляко и Лимон 500 мл. До тези мерки се е стигнало след рекламации от потребители и последвала проверка от страна на производителя на продукта. Причината е, че възможно замърсяване на единични опаковки с Enterobacter gergoviae. При съществуващи разранявания на кожата, редовният контакт с препарата може да доведе до инфектиране с тази бактерия.
Засегнати са следните партидни номера/срокове на годност:
Партиден номер: 637541, срок на годност:06.2019
Партиден номер: 637542, срок на годност:06.2019
За да гарантират безопасността на потребителите от „ДМ България” ЕООД отправят молба към клиентите си да не ползват засегнатите продукти и да ги върнат обратно във филиалите, като не е нужно да предоставят касова бележка, а сумата, която са заплатили (1,99 лв.) ще бъде възстановена.
Нашият коментар
Практиката за доброволно изтегляне на дефектни или опасни стоки е често срещана в Западна Европа и почти непозната в България, но ето че и у нас могат да се случват добри практики. Не е нужно да чакаме само контролните органи да откриват нередности. Самоконтролът на компаниите е много важна и отговорна дейност и трябва да я поощряваме.
Открито е опасно вещество в части на цветни принтери Lexmark
В Държавната агенция по метрологичен и технически надзор (ДАМТН) е постъпила информация за наднормено съдържание на полиброминад (PBDE) в части от устройство модел: LEXMARK нарушаващо изискванията на ДИРЕКТИВА 2011/65/ЕС .
Въпросната част е Laser driver card със сериен номер 3001017 и използвана в следните модели принтери: CS310, CS410 и CS510.
На българския пазар, според информация от производителя, са доставени общо 150 броя, съдържащи част, които не отговаря на изискванията на Директивата. Вносителите на LEXMARK са предприели мерки за преодоляване на възникналия проблем и са насочили своите усилия за отстраняването му. |