М-тел и Близу Медия агресивно налагат нови ТВ канали
В следствие постъпили оплаквания от потребители, сдружение „Българска национална асоциация Активни потребители” отправи сигнал до Комисията за защита на потребителите (КЗП), заради прилагането на агресивна търговска практика от страна на М-тел и Близу Медиа.
В сигнала се споменава, че „М-тел” и притежаваното от него дружество-доставчик на цифрово съдържание „Blizoo”, налагат на абонатите си използването на три нови телевизионни канала - “M-tel Sport 1”, “Mtel Sport 2” и “EDGEsport”, срещу допълнително заплащане, без да е имало съгласие за това от страна на клиента.
Посочените три канала се предлагат напълно безплатно до 31.03.2017 г., но след изтичането на тази дата за тях се изисква заплащане на такса, освен ако потребителите не се откажат чрез изпращане на SMS. Освен това, при клиентите, които не са абонати на М-тел SMS-ът се таксува, а при технически пропуск (напр. непълно ЕГН на абоната) волята му няма да бъде зачетена. С поведението си „М-тел“ и „Blizoo” осъществяват нарушение на забранмата за доставка на непоискано цифрово съдържание по смисъла на Закона за защита на потребители, което следва да бъде санкционирано от КЗП.
Призоваваме М-тел и Близу незабавно да прекратят тази практика и да оставят потребителите сами да избират кога и какво да включат в абонаментните си планове.
Голям успех за идеята за светофарно етикетиране на храните
В навечерието на световния ден на потребителите 6 големи компании обявиха, че ще въведат светофарната система за етикетиране на своите продукти.
The Coca-Cola Company, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo и Unilever съобщиха на 8 март, че ще въведат цветно кодиране на хранителната информация популярно още като светофарно изобразяване. Това означава, че когато съдържанието на даден хранителен елемент, например мазнини, надвишава препоръчителната дневна доза, то стойността ще бъде оцветявана в жълто или червено спрямо количеството. Когато то е по-ниско, ще бъде оцветявано в зелено. Просто и ясно.
Припомняме, че през 2010 година апелирахме този подход да бъде възприет в целия Европейски съюз, но за съжаление идеята не събра достатъчно подкрепа в Европейския парламент. Сега е очевидно, че все по-често ще срещаме „светофарни етикети” в магазините. Така добрата идея може сама да си пробие път с чисто пазарни методи, без да се налага участието на политиците. Остава единствено горчивия вкус, че не политиците а компаниите първи разбраха нуждите на потребителите и важността на коректното информиране.
Повече за инициативата можете да научите на сайта http://evolvednutritionlabel.eu/.
Куклата Cayla рекламира нездравословни храни
Както вече съобщихме в предишни броеве в Германия забраниха свързаната с Интернет кукла Cayla, защото може да шпионира децата, които я използват. Тя не само нарушава неприкосновеността на личния живот, но също така рекламира нездравословни храни на деца. Вижте видео, в което Cayla рекламира продукти Cheerios и M&М’s. В друго клипче пък може да разберете как може да бъде хакната куклата.
|