Кампания
Mtel прекрати неправомерно продължен договор на клиент и анулира натрупаните сметки
Следващите редове са доказателство за това, че активната позиция на потребителите и желанието им да се борят за правата си дават резултати.
В края на миналата година, към Българска национална асоциация „Активни потребители” се обърна Валери Илиев във връзка с казус, свързан с неправомерно удължен договор за мобилни услуги и начислени сметтки от оператора Mtel. Представяме ви неговия казус.
Историята
Столичанинът Валери Илиев има двегодишен договор с Mtel за пакет от три услуги. Срокът на договора изтича през септември 2013 г., като след което по силата на действащото законодателство той става безсрочен. В края на годината, Илиев се свързва с мобилния оператор с питането как може да прекрати договора си. Оттам получава указанието да го направи в някой от офисите на компанията преди края на отчетния период.
На 24 декември 2013 г., седмица преди изтичането на отчетния период, Валери Илиев отива в офис на мобилния оператор в столичния хотел „Плиска” за да прекрати договора си. Желанието на потребителя е това да стане на 28 декември 2013 г. След обработката на документите в офиса, Валери Илиев е убеден, че договорът му с компанията е прекратен.
В средата на януари обаче, той с огромна изненада установява, че е прекратена само една от услугите, които ползва – т.нар. мобилна услуга. За останалите две, операторът продължава да му начислява такси. В следващите седмици, Илиев неколкократно прави опити да изясни недоразумението и да върне телефона си. "Въпреки, че поискаха телефонния апарат, служителките на няколко пъти отказваха да го приемат, като ме изнудваха да подписвам документи с невярно съдържание, които не можех да прочета", твърди Илиев. По-късно той научава, че телефонът може да бъде приет от оператора без допълнителни условия.
Тук е моментът да споменем, че Валери Илиев
е сляп
Той има присъдени 100% намалена работоспособност от ТЕЛК. Това е и причината той да не може да реагира веднага при първоначалните си посещения в офисите на мобилния оператор, когато му се налага да прочете документите за прекратяване на договора, преди да ги подпише. Той разчита за това на служителите на компанията.
След като научава, че договорът му е продължен без неговото съгласие, той се обърна към асоциация "Активни потребители" за съдействие. "Работихме с Валери Илиев в продължение на няколко месеца. Целта ни беше да му помогнем да установи връзка с представител на Mtel, който е отговорен за взимането на решения и който може да реагира адекватно в създалата се ситуация, като прекрати договора на клиента, без да изисква от него да заплати таксите за услугите, които той не е искал да ползва", коментира Богомил Николов, изпълнителен директор на БНААП.
Реакцията на компанията
В отговор на жалбата на Валери Илиев, отдел "Обслужване на клиенти" на мобилния оператор окончателно прекрати договора за услуги. Сметките, натрупани в периода, в който потребителят не е искал да ги ползва бяха анулирани и той няма да ги плаща. От компанията се извиниха на потребителя за причиненото неудобство.
„Този случай е пример за това, как потребителите не бива да се отказват да търсят правата си”, коментира Богомил Николов.
СЪВЕТ НА БНААП
Случаят с Валери Илиев е пример за това, как един потребител трябва да се бори за правата си, дори и когато е поставен в крайно неизгодна ситуация, в случая заради това, че е сляп. Има две основни неща, които потребителите трябва да направят на всяка цена ако установят, че се ощетени:
1. Винаги и при всички случаи да търсят и отстояват правата си.
2. Преди да закупят даден продукт или да подпишат договор за предоставянето на определена услуга да се информират за правата, възможностите и опциите си.
БНААП е на разположение на онези от тях, които имат нужда от съвет, консултация или предприемане на последващи стъпки спрямо некоректен търговец.
Междувременно винаги можете да посетите нашия сайт http://aktivnipotrebiteli.bg/, където ще намерите систематизирана много полезна информация. Подробна информация можете да намерите и в нашето списание, наречено „Активни потребители”, което излиза на всеки два месеца.
|